07 October 2016

Blogger Tu Apa.......Eh!


Bila jumpa kawan2 lama..... mulalah bercerita dan bertanya itu ini kan... ?  Biasanya bertanya dan bercerita tentang keluarga dan kerjaya. Macam biasa aku selalu katakan aku seorang surirumah sepenuh masa. Dalam pada tu aku katakan pada mereka juga yang aku ni berniaga online dan menulis blog dalam ertikata lain aku ni seorang blogger.

Mesti mereka akan bertanya kembali... Blogger tu apa, eh! Perkataan yang asing sungguh bagi mereka. Ada yang tau tapi mengatakan blogger ni menulis cerita politik dan cerita artis. Hurm... payah nak menerangkan pada mereka2 tu. Bila di katakan menulis blog ni boleh mendapat pendapatan. Lagi la mereka ternganga. 

Cerita itu dan ini... payah juga mereka nak faham dan mengatakan susah nak menulis blog ni dan mereka sibuk dengan perkara2 lain. Tapi ramai di antara kawan2 aku ni sebenarnya aktif di FB dan whatssap group. Yang sebetulnya mereka2 memang tak berminat dan tak mahu tau pun dunia blogger ni.

Bagi aku pula, aku memang suka  bercerita....dan sangat berminat dengan media internet ni. setakat nak mengarang ayat2 bukannya perkara susah. Banyak lagi kesusahan lain yang pernah aku tempuhi. Sekurang2nya walau tak sebanyak mana, dengan menjadi blogger ni.... aku dapat mengurangkan beban kewangan kami sekeluarga.

Dengan pendapatan jadi blogger ni juga aku dapat membeli gadjet idaman. Kalau tidak, tak merasalah. Itulah salah satu sebab aku terus gigih menulis, bercerita dan menumpahkan idea di blog ni. Tanpa rasa lelah dan jemu aku akan terus mengetik papan kekunci lappy mencurah kata2.... Hmm itu je lah!

p/s : Bertahun2 dahulu masa zaman persekolahan dan selepasnya pernah bercita2 nak jadi penulis. Seingat aku, cerpen dan sajak aku pernah tersiar kat majalah dan radio... dah hampir lupa dah!


1 comment:

  1. hee~ kengkadan pun kakak rasa menulis sangat susah.. kadang2 laa.. putus gak idea..

    ReplyDelete

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...