23 January 2017

Tapak Projek Teratak Kasih Ku....

Semalam pergi melawat tapak tanah yang akan didirikan sebuah rumah untuk kami sekeluarga. Sebuah tempat yang aku namakan tapak projek teratak kasih untuk kami sekeluarga. Tak sabarnya untuk menunggu terdirinya teratak kasih kami sekeluarga ni. Dah masuk sepuluh tahun aku menunggu sejak tapak projek teratak kasih ni di bersihkan dan di tambak buat kali pertama. 

Tapak Projek Teratak Kasih Ku....
Bergambar Tapak Projek Teratak Kasih Ku....

Tapak Projek Teratak Kasih Ku....
Gambar Tapak Projek Teratak Kasih Ku....

Bergambar di tapak tanah yang telah menjadi hutan belukar dan semak samun. Terbentang dalam bayangan ini, sebuah rumah indah tersergam di sini. Bukan bercadang nak buat banglo besar. Hanya sebuah rumah sederhana dan cantik di hiasi pokok- pokok bunga. Bolehlah juga aku beecucuk tanam sayuran serba sedikit. Di sini kawasan kampung.... boleh juga bela ayam dan itik... hahaha!

Tapak Projek Teratak Kasih Ku....
Gambar Rumah Jiran SebelahTapak Projek Teratak Kasih Ku....

Tapak Projek Teratak Kasih Ku....
Tanah Jiran SebelahTapak Projek Teratak Kasih Ku....

Ini gambar tanah jiran..... Ada yang dah bermastautin di sini dan ada juga yang masih dalam pembinaan. Itu yang membuatkan aku makin tak sabar nak percepatkan pembinaan tu. Tapi apakan daya, kena ikut langkah demi langkah dulu tapi yang pasti...... cukup bulan ni, jentolak akan bersihkan semak samun dan belukar tu. Bolehlah aku mula bercucuk tanam dulu. Bestnyerrrr...... 

Tapak Projek Teratak Kasih Ku....
Rumah Banglo JIran Di Tapak Projek Teratak Kasih Ku....

Tapak Projek Teratak Kasih Ku....
Jalan Masuk Ke Tapak Projek Teratak Kasih Ku....

Yang rumah besar di atas tu betul-betul berada di luar jalan masuk ke tapak projek kasih ini. Cantiknya, besarnya.... berangan aku sekejap. Rumah yang aku nak buat tu taklah besar tersergam macam tu. Manalah mampu. Terkial-kial rasanya memikirkan bajet lagi. Lepas ni aku nak kena buat kertas kerja sikit untuk projek teratak kasih ni. 

Tapak Projek Teratak Kasih Ku....


Tapak projek teratak kasih ini berada di Lot 4063-7, Lorong Sarkawi, Jalan Kebun, Seksyen 30, 40640 Shah Alam. Aku bagi alamat lagi tu , jangan tak percaya sudah..... Pada sesiapa yang membaca, tolong doakan projek teratak kasih aku ni berjalan dengan lancar. Semoga impin aku untuk melihatnya terlaksana sebelum hujung tahun ni menjadi kenyataan. Aminnnn.... aaminnnn....aamminnnnnnn!

Pernah buat cerita kat blog ni tentang ni kat blog.... nak baca, boleh klik SINI dan SINI

p/s : Payah sangat... bina pondok durian kat situ. Duduk sebulan dua, panggil rancangan 'Bersamamu' TV3... dapatlah rumah sebiji... hahaha! (gurau jer..... !)

2 comments:

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...