28 December 2015

Jom Mekap Dengan Cepat, Mudah Dan Cantik Ke Tempat Kerja....


Waktu pagi sememangnya waktu genting bagi setiap wanita bekerjaya dan berkeluarga. Itulah waktunya menyiapkan sarapan pagi untuk keluarga, menyiapkan anak ke sekolah, suami dan menyiapkan diri sendiri untuk ke tempat kerja. Orang kata, walau sesibuk mana pun kita, jangan biarkan penampilan diri terabai. Makanya, hanya empat langkah mudah ini harus diikuti untuk tampil segar dan bergaya ke tempat kerja.

1.Bersihkan wajah dan jangan lupa sapukan pelembab. Untuk menjimatkan masa, lakukannya ketika masih berada di dalam toilet selepas selesai mandi. Hal ini kerana pelembab perlu dibiarkan beberapa minit untuk ia meresap dengan betul ke permukaan kulit anda. Gunakan pelembab ringan supaya kulit anda tidak terlihat atau terasa berminyak ketika di sapukan concealer nanti.

2.Sapukan concealer di kawasan yang terdapat parut serta bawah mata untuk menutup kecelaan pada wajah. Seterusnya masa untuk menyapukan foundation ke kulit wajah. Kami cadangkan anda menggunakan foundation compact atau two way foundation kerana ia lebih cepat. Anda hanya perlu melembabkan span muka anda dan sapukannya ke wajah dengan rata.

3.Sapukan eyeshadow bewarna neutral pada kelopak mata anda. Gunakan warna tanah seperti coklat, cream, dan juga hijau. Jangan lupa eyeliner supaya solekan mata tampak lebih kemas

4.Langkah keempat dan terakhir adalah memberi warna segar kepada wajah anda dengan mengaplikasikan pemerah pipi dan juga lipstick. Gunakan pewarna pipi bertekstur krim atau gel kerana ia lebih mudah digosok pada kulit wajah untuk tampil lebih natural. Jangan terlampau terang dan jangan pula terlampau pucat. Untuk lipstick, anda bebas menggunakan warna favourite anda. Seeloknya jangan terlampau terang warnanya. Ia akan menapakkan wajah anda menjadi sedikit garang. Gunakan warna-warna lembut supaya anda kelihatan lebih muda.

p/s : Wah.... lepas ni, xde alasan untuk tidak sempat makeup ke tempat kerja lagi yer.... ambik masa 10 minit jer... :)

#kredit SINI....

No comments:

Post a Comment

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...