21 December 2015

Crochet Amigurami Strawberries.... Tengah Mencari Balik Skill Membuatnya....



Cantik tak...?  Sekali pandang  macam strawberry sebenar.... Dulu adalah buat untuk jual. Ini gambar lama.... Masa promosi jualan dulu. Dah abes di jual nih. Ada tinggal terkontang-kanting sebijik lagi.

Tadi.. masa mencari idea update blog belek2 folder kat lappy..... jumpa gambar ni.  Tergerak hati nak buat lagi dan update n3 kat sini. Buat crochet amigurami ni, pada aku lagi senang dari buat bentuk heart aritu. Sebab buah ni kalau herot sikit masih nampak okey... kalau heart dah nampak pelik.

Aku mula la start buat ...... kalau korang nak join sekali... jom!

Strawberry

With red:

1: ch. 2, sc 5 in 2nd chain from hook (5)

R2: 2 sc in each st around (10)

R3-4: sc in eacn st around (10)

R5: (2 sc in next st, sc 1) 5x (15)

R6: 2 sc in next st, sc 14 (16)

R7: sc in each st around (16)

R8: invdec 8x (8)

Stuff the strawberry.

R9: invdec 3x (6)

Fasten off, sew up hole, and hide yarn end.

Leaf

With green:

Ch. 5. Sl st in the 5th chain from hook (the 1st chain you made). [Ch. 4, then sl st in the same chain as your last sl st.] 4x

Fasten off, leaving a long tail. Sew the green leaf onto the top of the strawberry. Using white embroidery floss or thin white yarn and a yarn needle, sew on the seeds. 

Dalam English la yer.... boleh jer kan! Yang penting ... step by step nya tu! Nak lebih mudah faham klik  video ini....  (crochet) How To - Crochet a Strawberry

p/s :  Terkial2 jugak lah..... tapi jadi! Cadangnya nak buat macam2 kaler...barulah fancy sikit... ada strawberry pink, kuning, ungu, biru...gempak sikit...haha!

No comments:

Post a Comment

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...