20 March 2017

Ho Ho Chiak @ Tung Yuen Chinese Restaurant Grand BlueWave Hotel Shah Alam

Ari tu aku  makan Chinese Food di Tung Yuen Chinese Restaurant Grand BlueWave Hotel Shah Alam. Pssst.... psst, sebenarnya inilah pertama kali aku rasa dan tengok semua masakan China ni di depan mata. Selalunya tengok kat tv je masakan ini semua. Malu rasanya nak mengaku sebenarnya.... alahai!!! Hmmm.... semuanya sedap juga makanan China  di Tung Yuen Chinese Restaurant Grand BlueWave Hotel Shah Alam ni. Kenyang betul aku makan sebab semuanya aku nak cuba dan menikmati rasanya serba sikit masuk ke mulut. 

Ho Ho Chiak @ Tung Yuen Chinese Restaurant Grand BlueWave Hotel Shah Alam
Ho Ho Chiak @ Tung Yuen Chinese Restaurant Grand BlueWave Hotel Shah Alam

Ho chiak .... biasa dengar ayat ni  dalam satu rancngan makan-makan Chinese food di TV8 dulu. Dah lama tak tengok, ada lagi tidak rancangan tu... ada kot, sebab konsepnya sama dengan JJCM tu. Ho Chiak adalah dialek Hokkien bermaksud makanan yang bagus dan lazat. Ia biasanya digunakan untuk menggambarkan makanan yang lazat di restoran atau mana-mana kedai makan. Untuk anda yang suka makanan dan masakan China bolehlah mencuba makanan ini semua di Tung Yuen Chinese Restaurant Grand BlueWave Hotel Shah Alam..... dan sebut Ho ho  chiak selepas tu... hehe!

Ho Ho Chiak @ Tung Yuen Chinese Restaurant Grand BlueWave Hotel Shah Alam


Grand BlueWave Hotel Shah Alam kini menawarkan promosi istimewa Ho Ho Chiak yang di sahkan halal. Para pelanggan boleh menikmati pelbagai jenis dan pilihan makanan dalam suasana mewah hotel bertaraf 5 bintang. Promosi Ho Ho Chiak ini di sediakan oleh satu- satunya Chinese Chef di GBWHSA, Chef Patrick Ng di Tung Yuen Chinese Restaurant Grand BlueWave Hotel Shah Alam ini. Beroperasi di Aras 1 dan disajikan setiap hari untuk makan tengah hari pada pukul 11.30 pagi hingga 2.30 petang dan makan malam pada jam 6.30 petang hingga 10.30 malam.

Ho Ho Chiak @ Tung Yuen Chinese Restaurant Grand BlueWave Hotel Shah Alam
Ho Ho Chiak @ Tung Yuen Chinese Restaurant 

Promosi Ho Ho Chiak disediakan untuk minimum 2 orang, yang berharga RM57.00 + seorang dan disertakan dengan 10 jenis steam and fried dimsum, 4 jenis of claypots dishes dan  dessert. Rangkaian dimsum dari Chicken Dumpling, Fresh Prawn Crystal Dumpling, Golden Ocean Leaf Dumpling, Phoenix Eye Dumpling, Steam Seafood Dumpling dengan Crab Roll, Steam BBQ Chicken Bun, Deep Fried Yam Ball, Deep Fried Vietnamese Spring Roll, Pan Fried Shanghai Gua Tie dan akhirnya  Steam Glutinous Rice dengan Chicken dan Mushroom (Loh Mai Kai).

Set ini tidak berakhir di sini kerana ia diikuti oleh hidangan claypot yang merupakan satu set istimewa iaitu Stir Fried Szechuan Style Fish Fillet, Braised Sliced Top Shell Abalone dengan Seasonal Vegetable , Baked Cheese Prawn dengan Mantao dan Fried Rice dengan Crab Meat. Hidangan ini tak lengkap sehingga di hidangkan dengan sesuatu yang menyegarkan iaitu Chilled Longan dengan Sea Coconut.

Ho Ho Chiak @ Tung Yuen Chinese Restaurant Grand BlueWave Hotel Shah Alam
Ho Ho Chiak @ Tung Yuen Chinese Restaurant 

Untuk pengetahuan, Tung Yuen Chinese Restaurant ialah restoran Cina yang terletak di tingkat 1, Grand BlueWave Hotel Shah Alam yang menawarkan pelbagai masakan Cina. Restoran ini memperolehi pengesahan rasmi sijil HALAL daripada JAKIM pada 1 november 2009 itu restoran yang menyediakan 100% masakan Cina Halal di First Southeast Asian Five Star Hotel Bertauliah dengan konsep Mesra Halal. Oleh itu, tak perlu ragu-ragu lagi, semua boleh di nikmati sepuasnya.

Nak buat tempahan di Tung Yuen Chinese Restaurant Grand BlueWave Hotel Shah Alam disertakan butir- berikut :

Harga : RM57.00 + per person (minimum 2 persons)

Tung Yuen Chinese Restaurant
Level 1
Grand BlueWave Shah Alam
Persiaran Perbandaran,
Seksyen 14, 40000 Shah Alam,
Selangor Darul Ehsan, Malaysia

Daily Operation Hours :
Lunch: 11.30am – 2.30pm
Dinner: 6.30pm – 10.30pm
For Reservations :
(603) 5511 8811 ext.2616 & 2724

Hotel Manager : Tuan Haji Mohd Ghazali bin Sayed Ibrahim
Executive Sous Chef : Chef Firdaus bin Ismail
Chinese Chef : Chef Patrick Ng


p/s : Moga ini akan jadi berkali-kali lagi dapat makan Chinese Food macam ni... Nak baca cerita tentang GBWHSA.. klik SINI

2 comments:

  1. nampak selera je chinese food nieyh hehe. tapi elsa mesti susah nak telan punya

    singgah klik nuffnang :) http://elsaalicious.blogspot.my/2017/03/4-tips-elak-digelar-drama-queen.html

    ReplyDelete

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...