15 March 2017

Pakaian Sukan Berjenama Untuk Atlet Wanita Muslim Yang Berhijab...

Satu perkara yang sangat bagus bila mendapat tahu akan ada pakaian sukan berjenama untuk atlet wanita muslim yang berhijab. Akan di keluarkan oleh sebuah syarikat yang mengeluarkan pakaian dan peralatan sukan yang amat terkenal. Ini adalah satu bukit bahawa pemakaian hijab sudah di ikitiraf seluruh dunia. Bolehlah atlet wanita muslim tampil lengkap dengan pakaian sukan berjenama terkenal itu nanti. 

Pakaian Sukan Berjenama Untuk Atlet Wanita Muslim Yang Berhijab...
Pakaian Sukan Berjenama Untuk Atlet Wanita Muslim Yang Berhijab...

Produk tersebut buat pertama kali di paparkan di dalam video kempen viral bertajuk, ‘What Will They Say About You?’ dan dijangka akan dilancarkan pada musim bunga tahun 2018. Boleh buat carian video tu di youtube. Cantik dan bergaya sungguh melihat model menggayakan pakaian sukan itu. Lepas ni bolehlah wanita muslim di seliruh dunia tampil selesa dan bergaya dengan pakaian ini di persada sukan antarabangsa.

Pakaian Sukan Berjenama Untuk Atlet Wanita Muslim Yang Berhijab...


“Nike Pro Hijab dianggarkan telah lebih setahun dalam pembikinannya, tetapi dorongan dapat dikenal pasti lebih meningkat serta anjakan budaya yang berterusan telah menunjukkan lebih ramai wanita yang berjiwa kesukanan,” kenyataan dari Nike. Ini sudah cukup mengujakan kepada para wanita muslim yang berminat dan terlibat dalam pelbagai bidang sukan di seluruh dunia.

Pakaian Sukan Berjenama Untuk Atlet Wanita Muslim Yang Berhijab...
Pakaian Sukan Berjenama Untuk Atlet Wanita Muslim Yang Berhijab...

Pro Hijab akan direka dari fabrik mesh ringan yang bercirikan lubang-lubang halus untuk memberikan pengudaraan yang optimum. Meskipun Nike sudah agak lama komited terhadap kepelbagaian dan baru-baru ini mereka baru sahaja melancarkan koleksi khas untuk mereka yang bertubuh besar, ini adalah pertama kali Nike ingin melancarkan item istimewa buat atlet wanita yang beragama Islam.

“Nike Pro Hijab telah dicipta setelah mendapat pendapat terus dari atlet-atlet sukan yang mana mereka memberitahu kami yang mereka memerlukan produk sukan yang profesional untuk mereka melakukan yang terbaik. Kami berharap di mana item ini akan menolong atlet di seluruh dunia untuk bersukan dengan baik,” kata Jurucakap Nike Global, Megan Saalfeld kepada Al Arabiya English.

Tak sabar nak tunggu produk pakaian sukan ini di pasarkan nanti. Nanti bila nak bersukan, bolehlah para atlet muslim yang bergiat aktif dalam sukan memakainya. Untuk kita bila sesekali bersukan pun boleh juga. Jenama terkenal ini memang sangat di sukai ramai.

Nak baca artikel yang ada di blog ini... klik SINI

p/s: Dulu2 wanita berhijab menyanyi dan bersukan nampak pelik..... sekarang dah jadi perkara biasa dah... kan!

1 comment:

  1. wahh pakaina sukan pun da ada, dulu pakaian renang..

    btw unni tag yerr
    http://unnianje.blogspot.com/2017/03/the-sunshine-blogger-award-shikin-razali.html

    ReplyDelete

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...