Dah Dapat Laptop Lain Sejak Hampir Sebulan Yang Lalu.... Yang Terpakai Jer!

2:42:00 PM Noor Akma 2 Comments

Sebenarnya aku dah dapat laptop lain sejak hampir sebulan yang lalu. Aku beli laptop terpakai je. Alahamdulillah, setakat ini, laptop ini memang sudah menyelesaikan masaalah yang membelenggu aku di sebabkan laptop aku yang dulu tu bermasaalah sangat. Asyik jammed , loading tak berhenti dan keyboard tak boleh digunakan. Walau dapat laptop lain yang terpakai jer , aku dah cukup bersyukur. Rasa lebih mudah nak blogging dan memuatkan gambar-gambar baju jualan aku ni blog.

Dah Dapat Laptop Lain Sejak Hampir Sebulan Yang Lalu.... Yang Terpakai Jer!
Dah Dapat Laptop Lain Sejak Hampir Sebulan Yang Lalu.... Yang Terpakai Jer!


Laptop yang aku pakai sekarang ni aku beli online sahaja sebenarnya. Penjual laptop terpakai ni tinggal di Shah Alam juga. Jadi, aku bincang  dulu dengan dia elok-elok dan jumpa tengok barang, dah puashati.... baru aku bayar. Okeylah... kan. Harganya sangat berpatutan. Taklah menjangkau seribu. Lebih sikit 600 ratus sahaja. Kalau sesiapa yang mencari  laptop terpakai di tempat yang aku beli ni... boleh lihat di FB, Gaban Gadget Store. Sentiasa ada banyak pilihan yang ada tu...

Dah Dapat Laptop Lain Sejak Hampir Sebulan Yang Lalu.... Yang Terpakai Jer!


Laptop lama yang lambat loading tu..... anak aku yang belajar UITM tu ambil. Biarlah dia perbaiki dan gunakan pula. Aku dah tak nak campur hal laptop tu. Katanya dah elok bila di format dan  servis aritu. Tapi aku cuba buka sekejap. Tak bolehlah untuk aku guna... stress di buatnya bila lihat masih loading bila nak buka internet. Untuk anak aku tu, bolehlah dia guna sebab dia hanya banyak  buat assignment sahaja. Jadi setakat nak menaip tu memang tak ada masaalah. Bila guna internet... jadi teruk. Oh yer... dah di belinya keyboard berasingan. Suka hati dia lah... hihi!

Notebook yang anak aku biasa pakai tu pula dah pecah skrin dia. Itu sebab dia ambil laptop lama aku. Tanya kat kedai, kos membaikinya RM320. Mahal sangat rasanya bagi aku. Tambah lagi seratus dua dah dapat laptop terpakai yang elok. Tak taulah macam mana nak buat dengan notebook tu. Suruh dia trade in, sayang pula dia nak melepaskan notebook tu. Hurm... masih berfikir dan berkira-kira lagi ni...!

Apapun masaalah susah payah bersama laptop dah selesai. Aku kena kerja keras lagi untuk menggantikan kos yang di gunakan untuk membeli laptop ni. Semoga dengan adanya laptop yang tak seberapa indah ni, menjadikan aku terus berdaya maju dalam dunia blogger dan dunia perniagaan online ini. Dan semoga laptop ini sentiasa dalam keadaan yang memuaskan bila aku nak menggunakannya. Risau juga... takut apa-apa kan... (tak berani nak sebut) hihi!

Nak baca tentang cerita tentang laptop lama aku, boleh klik SINI 

p/s : Bila laptop aku dah laju, tak tersekat-sekat lagi, kenalah tingkatkan usaha... tinggal mood kerajinan je yang ke laut... hehe!


2 comments:

ALHAMDULLILAH

Amanda Suria said...

lepas ni sure tak terganggu perjalanan blog....

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN

[PERINGATAN] Komen yang mempunyai pautan ke mana-mana blog atau laman web yang menjurus kepada perniagaan atau bersifat keuntungan sebelah pihak, akan dipadamkan serta-merta. Jika berminat untuk meletakkan link atau pautan ke dalam entri ini, sila hubungi penulis di annurbe.noor@gmail.com


[PENAFIAN] www.huhahuhajerr.com dan pemilik blog ini secara khusus tidak akan bertanggungjawab terhadap apa juga liabiliti, kerosakan, kehilangan, kerugian atas risiko, peribadi mahu pun sebaliknya yang berlaku akibat, secara langsung atau tidak langsung daripada penggunaan dan aplikasi, daripada apa juga kandungan yang diperolehi dari blog ini.


Pemilik blog juga tidak akan bertanggungjawab sama sekali terhadap komen-komen yang di siarkan dan ianya adalah tanggungjawab penulis komen itu sendiri.


Segala artikel yang dihasilkan oleh pemilik blog ini hanya sekadar pendapat peribadi yang mahu dikongsi bersama para pembaca blog ini serta untuk koleksi rujukan buat pemilik blog untuk kegunaan pada masa hadapan.


Sekian...